Zarządzanie nieruchomościami
W ramach zarządzania oferujemy Państwu prowadzenie administrowania nieruchomością wspólną w zakresie:
- reprezentacji Wspólnoty Mieszkaniowej w stosunkach z poszczególnymi właścicielami lokali,
- reprezentowania Wspólnoty Mieszkaniowej przed organami administracji państwowej oraz samorządowej w sprawach związanych z zarządzaniem nieruchomością wspólną,
- zlecania kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne zgodne z wymogami przepisów prawa budowlanego,
- zawierania i rozwiązywania umów z usługodawcami na utrzymanie w należytym porządku nieruchomości wspólnej.
- zawierania i rozwiązywania umów na konserwację i pielęgnację terenów zieleni zlokalizowanych na nieruchomości,
- zawierania i rozwiązywania umów z dostawcami mediów do nieruchomości wspólnej, energii elektrycznej, wody oraz umów dotyczących odprowadzania ścieków,
- sporządzenia rocznego sprawozdanie z swej działalności oraz sprawozdania finansowego wspólnot,
- przygotowywania projektów uchwał i zwoływanie zebrań Właścicieli lokali, nie później niż w pierwszym kwartale każdego roku,
Od strony technicznej:
- sporządzanie protokołu przejęcia nieruchomości i przyjęcia dokumentacji technicznej ( w tym. m. in: budowlanej, powykonawczej, książki obiektu budowalnego),
- przechowywanie, zabezpieczenie i archiwizacji dokumentacji budynku,
- ustalenie stanu prawnego i faktycznego nieruchomości, prowadzenie wykazu lokali; wykazu właścicieli lokali i przypadających im udziałów w nieruchomości wspólnej oraz wykazu użytkowników lokali niewyodrębnionych,
- prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości wspólnej wymaganej przez przepisy prawa budowlanego, oraz projektów budowlanych częściowych i całkowitych remontów budynku,
- zlecenie wykonywania bieżącej konserwacji i napraw nieruchomości wspólnej oraz sprawowania nadzoru nad wykonaniem tych praczlecanie usuwania awarii i jej skutków na nieruchomości wspólnej,
Od strony formalno- finansowej:
- rejestracja wspólnoty w GUS i Urzędzie Skarbowym,
- otwarcie rachunków bankowych dla Wspólnoty Mieszkaniowej i dokonywanie rozliczeń poprzez te rachunki
- tworzenie rocznych planów inwestycyjno-gospodarczych,
- prowadzenie rozliczeń z urzędem skarbowym oraz ZUS,
- sporządzanie rozliczeń oraz sprawozdań finansowych zgodnie z wymaganiami,
- prowadzenie rozliczeń z dostawcami mediów,